TTR – Cel mai mare eveniment din Romania dedicat industriei turismului
Ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României va avea loc în perioada 16-19 februarie 2017, în Paviloanele C1-C5 din cadrul Centrului Expoziţional Romexpo.
Ajuns la cea de-a XXXVII-a ediţie, Targul de Turism al Romaniei rămâne locul ideal de prezentare atât a celor mai interesante oferte şi atracţii turistice din Romania şi din străinătate, cât şi a accesoriilor şi gadget-urilor necesare în orice vacanţă.
Cele mai bune oferte şi destinaţii turistice, prezentate de companiile din Romania şi din străinatate, au captat, timp de patru zile, atenţia celor 15.000 de vizitatori prezenţi la ediţia de primavara a Târgului de Turism al României, eveniment ce a avut loc în perioada 25-28 februarie 2016, în Centrul Expozitional Romexpo.
Peste 308 de expozanţi, reprezentând consilii judeţene, agenţii de turism, tour-operatori, organizaţii şi asociaţii de turism naţionale, regionale şi internaţionale şi-au promovat ofertele şi serviciile, animând cele şase pavilioanele expoziţionale. Pe o suprafaţă de 14.000 de metri pătraţi au expus companii din Albania, Bulgaria, Croaţia, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Moldova, Palestina, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria, gradul de internaţionalizare fiind de 35%.
“Ne-am bucurat de un număr mare de vizitatori la Rompexo în zilele târgului, semn ca bucureştenii, şi nu numai, şi-au făcut un obicei din a veni la Târgul de Turism al României. De multe ori, turiştii decid în timpul târgului sau imediat după unde îşi vor petrece următoarea vacanţă. Cele mai cerute au fost destinaţiile tradiţionale, România, Bulgaria, Grecia şi Turcia. Rezervările early booking au fost impresionante anul acesta şi, implicit, pe durata târgului, ele fiind mult mai mari decât în 2014. Vedeta litoralului rămâne Mamaia, însă, se observă o cresştere şi pentru zona de Sud unde în special ofertele pentru familii cu copii au prins foarte bine”, a declarat Aurelian Marin, Preşedinte Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism – ANAT.
“Am fost încântat să observ ca agenţiile de turism din România şi consiliile judeţene dezvoltă produse turistice atractive pe piaţa locală şi, prin urmare, destinaţiile interne au fost puternic reprezentate anul acesta la Târgul de Turism al României. În plus, faptul că a crescut procentul de firme expozante din străinatate mă face să cred că acestea au văzut potenţialul turistului român şi îşi doresc să îl atragă spre destinaţii cât mai exotice, cu oferte cât mai atractive. Făcând bilanţul acestei ediţii, pot spune că a fost una marcata de noutăţi, atât din partea noastră, a organizatorilor, cât şi din partea expozanţilor şi sper că acestea au fost pe placul publicului”, a declarat Mihai Costris, Director General Romexpo S.A.
Cele mai vândute pachete au fost cele pe chartere, în destinaţii precum Grecia, Turcia, Spania, Egipt, dar şi circuitele în China, Antarctica şi Africa de Sud. De asemenea, Bulgaria a fost una dintre cele mai căutate destinaţii, pentru care s-au achiziţionat multe pachete turistice, însă şi pentru litoralul românesc au existat foarte multe cereri. Persoanele cu vârsta de peste 55 de ani au fost în căutarea programelor pentru seniori în Spania şi Italia, iar tinerii au fost interesaţi de destinaţii pentru a-şi petrece luna de miere. În ceea ce priveşte destinaţiile exotice, Republica Dominicană a fost vedeta târgului.